Od ideje do prve narudžbe – početak bez velikih ulaganja
Ivana, tada 34-godišnjakinja s diplomom iz komunikologije, izgubila je posao tijekom porodiljnog dopusta. Bez podrške partnera i s ograničenim mogućnostima povratka na tržište rada, odlučila je pronaći alternativu. Jedne večeri, dok je njezina dvogodišnja kći spavala, Ivana je pretraživala kako drugi roditelji zarađuju od kuće. Tako je naišla na zajednicu žena koje izrađuju ručno rađeni nakit i prodaju ga putem interneta.
Bez prethodnog iskustva, ali s izraženim osjećajem za estetiku, Ivana je kupila osnovni materijal i krenula eksperimentirati. Otvorila je profil na Instagramu i Etsyju, fotografirala svoje prve komade nakita pomoću mobitela i koristila prirodno svjetlo iz prozora dnevne sobe. Nije imala budžet za oglase, pa se oslanjala isključivo na organski doseg i preporuke zadovoljnih kupaca.
Ključ uspjeha: iskrenost, priča i prisutnost na mrežama
Za razliku od mnogih drugih online prodavača, Ivana je odlučila ne skrivati tko je i odakle dolazi. Redovito je dijelila dijelove svog svakodnevnog života, priče o majčinstvu i izazovima koje susreće. Publika je prepoznala autentičnost. Ljudi nisu kupovali samo nakit – kupovali su priču, trud i emociju koja je stajala iza svakog komada.
U manje od godinu dana, njezin Instagram profil dosegao je više od 12.000 pratitelja, a broj narudžbi počeo je rasti. Ivana je investirala u vlastitu web stranicu na hrvatskom jeziku, optimiziranu za Google pretrage poput „ručno rađeni nakit Zagreb“ i „unikatni pokloni za žene“. Paralelno je vodila i blog na kojem je pisala o poduzetništvu iz perspektive majke – čime je dodatno povećala vidljivost na tražilicama.
Što se dogodi kada hobi preraste u pravi posao
Kako su narudžbe rasle, Ivana se našla u problemima koje nije očekivala. Nabava materijala, pakiranje, komunikacija s kupcima, vođenje društvenih mreža i briga o djetetu – sve je to postajalo previše za jednu osobu. Priznaje da je nekoliko puta bila na rubu odustajanja, ali tada je odlučila promijeniti pristup.
Angažirala je studenticu iz susjedstva da joj pomaže s pakiranjem i administracijom, a nekoliko dijelova proizvodnje prepustila je drugim lokalnim kreativcima. Time je sebi oslobodila vrijeme za strateški razvoj brenda i osmišljavanje novih kolekcija.
Kako je promijenila život sebi – i drugima
Danas, tri godine nakon prvog komada nakita izrađenog na kuhinjskom stolu, Ivanin mali biznis zapošljava tri žene, sve majke s fleksibilnim radnim vremenom. Njezin brend postao je prepoznatljiv u Hrvatskoj i šire, a proizvodi se prodaju i u Sloveniji, Austriji te Njemačkoj.
Ivana redovito drži besplatne online radionice za žene koje žele pokrenuti vlastiti posao od kuće, savjetuje druge samohrane majke i aktivno sudjeluje u inicijativama za ekonomsko osnaživanje žena. „Nisam imala plan. Imala sam potrebu i vjeru da se može. Danas znam da je to bila najbolja odluka mog života“, zaključuje.